NAJDI JEDEN PODSTATNÝ ROZDÍL?
Aneb, kde se vzaly, tu se vzaly 2 jízdní pruhy z ničeho nic navíc!
Silniční okruh kolem Prahy 510 (SOKP 510) projednávaný dle řízení EIA (2014) na 2 x 3 pruhy je ve skutečnosti 2 x 4 pruhy, a to bez nového posouzení EIA
Jak jsme již mnohokrát psali, závěr bezpečnostního auditu zněl jasně: „
„ Stavbu D0 510 nelze řešit pouze v režimu 2 × 3 pruhy, ale musí být 2 × 4 pruhy“.
Informace o tomto závěru bezpečnostního auditu na stavbu SOKP 510 byly předány odvolacímu orgánu Krajského úřadu Jihočeského kraje, předány BESIPu, na Ministerstvo dopravy ČR, Policejním prezidiu ČR, Evropské komisi a dalším institucím a senátorům.
To způsobilo pouze to, že bezpečnostní audit byl přepracován a nahrazen studií s novou vizualizací.
Studie „předpokládá“ dokončení a uvedení do provozu staveb“ DO-510 Zkapacitnění“, „DO-511+I/12 přeložka“ a „Hostivařská spojka“ do roku 2025. Studie je tedy vyhotovena na základě intenzit dopravy pouze k roku 2025. Závazná norma pro návrh a posouzení komunikací vyžaduje prověřit model intenzity dopravy 20 let po uvedení stavby do provozu!
Čeho si zanícený fanda a obdivovatel SOKP nevšimne, ale náruživý čtenář dokumentace ano, je to, že najednou se nám stavba SOKP 510 z režimu 2 x 3 pruhy dostala do režimu 2 x 4 pruhy, aby to zkrátka všechno vyšlo!!! Nikomu ale vůbec nevadí, že se projednává jiná dokumentace „Konsolidovaná DÚR stavby D0 510 zkapacitnění“ na 2 x 3 pruhy. Máme tedy výhled do roku 2025, kde vše samozřejmě „vyhoví“ a to v režimu 2 x 4 pruhy, přitom stavba SOKP 510 v roce 2022 ještě nemá ani stavební povolení.
VÍCE K VIZUALIZACI, která je součástí nově doložených dokumentů v rámci řízení:
Od cca 20 sekundy při detailu na pozemní komunikaci je vidět, že komunikace nemá 3 + 3 pruhy ale 4 + 4 pruhy. V detailu je vidět že v rámci nájezdu sjezdu je pruhů pět či šest!
Navrhuje se tedy rozšíření na šesti pruh nebo osmi pruh?
Co tedy posuzuje dokument „D0 510 SATALICE – BĚCHOVICE, KAPACITNÍ POSOUZENÍ MÚK HORNÍ POČERNICE DYNAMICKOU MIKROSIMULACÍ“, který má nahradit původní bezpečnostní audit na SOKP 510 s režimem 2 x 3 jízdní pruhy?
Bude tedy dálnice v Horních Počernicích s šesti pruhy nebo dokonce se osmi a více pruhy?
To s ohledem na uvedený dokument není tak zřejmé.
Prodlouží Ministerstvo životního prostředí opět platnost starého stanoviska o posuzování vlivů na životní prostředí
Napsali jsme znovu Evropské komisi.
Karla Polydorová
Společně pro Počernice