Auta pod zem, život nahoru…
Po otevření tunelu Blanka tu došlo k dramatickému nárůstu aut zhruba o 30 tisíc na současných 100 tisíc denně. Praha tvrdí, že ovzduší se tím výrazně zlepšilo, a proti rozsudku se opět odvolala. Svá tvrzení opírá o vlastní rozptylovou studii.
Prof. Michal Vojtíšek, M.S., Ph.D.
„V té studii jsou chyby. Za prvé není tam doloženo, jak když zvýším počet aut asi o čtvrtinu, tak mi emise dusíku klesnou asi o nějakých skoro 60 procent.“
Obyvatelé na zkreslená data magistrát upozornili a žádali o nestranná měření. Hlavní město Praha teď místo toho zpochybňuje odbornost profesora Vojtíška, který chyby v magistrátní rozptylové studii odhalil.
Podle měření, která v Holešovičkách prováděl s kolegy profesor Vojtíšek, koncentrace škodlivin v ovzduší je natolik alarmující, že výsadba stromů nepomůže. Zlepšení nelze očekávat, pokud se razantně nesníží intenzita dopravy.
RNDr. Alice Dvorská, Ph.D.
„ . . . je potřeba brát měření od pana profesora Vojtíška jako zdvižený prst a vykřičník. A v situaci, kdy naměří vysoké hodnoty, tak je potřeba se tou situací zabývat, a ne říct: Bylo to měřené jiným přístrojem, nebudeme to řešit.“
Michal Trník, Holešovičky pro lidi, z.s.
„Bohužel mimo záznam jsme se dozvěděli, že do Holešoviček se (měřicí přístroj) dát nemůže, protože by to vyšlo katastrofálně.“