Interpelace zkrátka JINAK!
Nedávno jsem zde psala o dokumentu: „D0 510, STUDIE BEZPEČNOSTI A ANALÝZY RIZIK K DÚR, AKTUALIZACE PRAŽSKÝ OKRUH“, který shrnuje bezpečnostní rizika k záměru rozšíření stavby SOKP 510 na 2 x 3 pruhy (celkem tedy 6 pruhů).
Bezpečnostní audit poukazuje na závažná rizika spojená s dostavbou stavby Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP) 511 a s dopadem na území Horních Počernic. V auditu se píše, že pokud má stavba SOKP 510 kapacitně vyhovět, musí být po zprovoznění SOKP 511 v režimu 2 x 4 jízdní pruhy (celkem tedy 8 pruhů)! Po dostavbě celého okruhu, pak má být stavba SOKP 510 v režimu 2 x 5 jízdní pruhy (celkem tedy 10 pruhů)!
Komise výstavby a územního rozvoje MČ Praha 20 (KVUR, poradní orgán Rady MČ Prahy 20) se již dne 25. 3. 2021 vyjádřila ve zveřejněném zápisu z jednání na webu městské části ke stavbě:
„D0 510 Satalice – Běchovice zkapacitnění, ŘSD, D0 vč. MÚK D11 – doplnění“.
Téměř o dva měsíce později, se dne 10. 5. 2021 na jednání Zastupitelstva MČ Praha 20 dotazoval člen komise výstavby, zda se tímto bezpečnostním auditem již někdo z vedení úřadu MČ Praha 20 zabýval. Ovšem odpovědi se nedočkal!
DOTAZ PANA XY NA ZMČ Č. 19 DNE 10. 5. 2021.
„Pan XY se v souvislosti s plánovanou výstavbou MÚK Beranka zeptal na vybudování cyklolávky přes D11, aby byla zajištěna trasa během této výstavby. Dále se zeptal, jestli se někdo zabývá zkapacitněním 510 a informoval, že součástí dokumentace je studie rizikovosti, bezpečnostní audit a kapacitní posouzení, které nevychází v rámci rozšiřování okruhu moc dobře.
Místostarostka, paní Eva Alexová na oba dotazy částečně odpověděla. Paní místostarostka doplní odpovědi ještě písemně“.
ANO! Paní místostarostka skutečně částečně odpověděla, že se spolu panem starostou zabývají intenzivně celou stopou silničního okruhu, ale dále odpověděla, že na tak specifický dotaz tazatele odpoví písemně.
PÍSEMNÁ ODPOVĚĎ ÚŘADU MČ Praha 20:
Vážený pane XY, k vaší interpelaci na zasedání zastupitelstva dne 10. 5. 2021 k cyklolávce sděluji:
Dle informace Ing. Švadlenky (investor) probíhá současnosti inženýrská činnost pro obdržení všech souhlasných stanovisek DOSS pro podání žádosti o ÚR. Předpoklad podání žádosti je v horizontu 2-3 měsíců.
Dozvěděli jste se odpověď na otázku, zda a jak bude zajištěna trasa cyklolávky během výstavby? Mně taková odpověď nestačí. Druhá otázka však zůstala zcela bez odpovědi.
Domnívám se, že občan, který navíc pro Horní Počernice vyjádření k bezpečnostnímu auditu za KVUR zpracoval, by si po 30 dnech čekání na odpověď zasloužil trochu víc!
Karla Polydorová
Společně pro Počernice